Min første gang: Ånd – en kropscabaret

aand-plakat

Den 17. februar så jeg min første danseforestilling på Bora Bora. Jeg var til urpremiere på Ånd – en kropscabaret, som med fire dansere og en skuespiller på scenen, tager publikum med på en poetisk rejse i ånd og atomer. At starte ud med Helle Bachs nyeste forestilling, er måske også lige dristigt nok, når jeg aldrig har oplevet moderne dans før. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente af dansen, men lingvisten i mig jubler over at det talte ord er et vigtigt element. Krop og ord mødes og det er måske derfor, at jeg fascineres af netop den her forestilling.

Da jeg ankommer får jeg hurtigt indtrykket af at alle blandt publikum kender hinanden. Jeg føler mig lidt som en ubuden gæst i et lukket selskab, selvom jeg står med billetterne i hånden. Folk er utrolig venlige og der går ikke lang tid efter forestillingen er slut, før jeg sidder og snakker med Bodil Lassen, skuespilleren fra scenen. Det er utrolig spændende at udvide sin horisont, og Ånd – en kropscabaret er meget anderledes, men sjov og underholdende. Du kan læse min anmeldelse af forestillingen her.

Om chib kultur

Kære læser af Kulturverden! Vi er en broget eller måske spraglet flok af kultur-elskere, som hele tiden søger nyt om kunst og kultur i alle afskygninger for at fortælle om det her og allevegne på nettet. Vi er alle på en eller anden tilknyttet chib pressebureau i Aarhus, og du må altid gerne sende dit kulturshit til os på kultur@chib.dk. Eller læs mere kultur på Kulturverdens side på Facebook.
Dette indlæg blev udgivet i Dance, dans, International, kultur, Scene og tagget , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

